woensdag 14 mei 2014

Blueberry creamcheese cupcakes


Als ik de mensen om mij heen moet geloven, met name 1 collega, dan zijn deze "té lekker"! En dat zijn ze eigenlijk ook wel! Heerlijke vanille cupcake met iets zurige bosbessen en dan een topping van zoete roomkaas. Ja... té lekker!!

Ik maak mijn vanille cupcakes altijd met een mix van funcakes. Ik heb al best wat mixen en recepten uitgeprobeerd en deze blijft toch mijn favoriet. Maar ik blijf op zoek naar een lekkere mix om helemaal zelf te maken. De mix van funcakes kan je bij Pipoos in Middelburg halen en online bestellen bij deleukstetaarten.nl . En vast nog wel andere verkooppunten, maar dit is wat ik weet .

Benodigdheden voor 12 cupcakes:
Cupcakes:
250 gram mix van funcake mix voor cupcakes
125 gram boter
1 zakje vanille suiker
3 eieren (M)
Doosje bosbessen (vers of diepvries en wat overhouden voor garnering)

Creamcheese topping:
125 gr ongezouten boter,  kamertemperatuur
125 gr roomkaas (monchou of philadelphia)
275 gr poedersuiker, gezeefd

Bereidingswijze:
Cupcakes:
Bereid de cupcakes volgens de verpakking. Laat de cupcakes afkoelen.

Creamcheese topping:
Mix de boter 2-3 minuten een beetje fluffy. Voeg dan de roomkaas toe en mix totdat het een glad geheel is. Voeg dan 1/3 poedersuiker toe en mix totdat de poedersuiker goed is opgenomen. Herhaal dit ook met de andere twee delen poedersuiker.
Vul een spuitzak met gewenst spuitmondje en decoreer de cupcakes. Maak af met wat bosbessen on top. Enjoy!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten