vrijdag 9 januari 2015

Chocolaty caramel thingy's

Eerder deze maand heb ik heerlijke truffels gemaakt. Met pure chocolade... nu wilde ik het met melkchocolade maken. Het probleem was alleen dat ik niet genoeg in huis had en ik had geen zin om speciaal daarvoor naar de winkel te gaan.. het was zondag en ik was lui.. Ik had wel witte chocolade (wat eigenlijk geen chocolade is) dus ik vond het wel een goed plan om dat te gebruiken. Het werd alleen geen harde chocolade massa, maar caramel.  Dus in plaats van truffels heb ik caramel snoepjes genaakt :D. Zo zie je maar dat "mislukkingen" ook ten goede kunnen zijn!

Benodigdheden:
100 gr witte chocolade
25 gr melk chocolade
30 gr roomboter
2 eidooiers
1/2 dl ongeklopte slagroom
2 el poedersuiker
paar druppels vanille extract
cacaopoeder

Bereidingswijze:
Breek de chocolade in stukken en smelt het au bain-marie. Voeg de boter en de eidooiers toe. Verwarm nog steeds au bain-marie tot het mengsel dikker wordt en mix goed door met een garde. Voeg nu de slagroom, poedersuiker en vanille extract toe. Mix nog even goed door. Bekleed een bakblik met bakpapier en giet hier het mengsel in. Laat even een half uurtje buiten de koelkast afkoelen en zet daarna voor 4 uur in de koelkast om af te koelen. Vier uur later... Vul een diep bord met cacaopoeder. Schep met een lepel een stuk van het choco/caramel mengsel en duw dit met behulp van een andere lepel in de cacao. Het is te plakkerig om met je handen te doen. Strooi wat cacao bovenop het mengsel en rol het nu verder door de cacao en leg op een serveerschaal of een mooi bord. Herhaal dit totdat het caramel mengsel op is. Je kan ze gelijk opeten of je laat ze nog even een paar uur weer opstijven in de koelkast. Super lekker! Het zijn een soort caramel snoepjes. O ja bewaar ze ook in de koelkast... als je nog over hebt ;). Ben benieuwd wie ze gaat maken, Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten