zaterdag 25 april 2015

"Sla"-taco's



De reden dat ik deze "sla"-taco's ben gaan maken, komt door mijn moeder. Wij aten het bijna nooit thuis, terwijl ik het erg lekker vond. De reden: mijn moeder vond het zo ontzettend vervelend eten, want als je 1 hap nam brak heel die taco en het werd een grote knoeiboel. Nu zoveel jaren later ben ik eindelijk eens wat anders gaan uitproberen. Dus ik heb een paar tips hoe je ervoor kan zorgen dat je eten wat meer in je mond terecht komt en minder op je bord en zonder dat je "taco" breekt.


Tip 1:
Zoals je op de foto ziet, maak eens van ijsbergsla-bladen bakjes om je heerlijke tacovulling in te doen. En erg lekker fris en het eet echt iets makkelijker dan een taco.
Tip 2:
Gebruik een platbrood of tortilla/wraps. Dit lijkt natuurlijk dan meteen meer op een burrito, maar gooi er wat lekkere, frisse ijsbergsla bij en wat tomaatjes en vouw het dicht als een envelopje en eten maar!
Tip 3:
Als je halve taco en vulling wel op je bord belandt pak je lekker een vork erbij of gebruik een stuk brood of een wrap als lepel en eet
het zo op :P.

Knoeien is eigenlijk een beetje onvermijdelijk met dit soort eten en hoort er ook wel bij. Zolang het uiteindelijk maar in je mond komt.
Dus geen excuses meer om geen taco's te eten ;)!
Als iemand nog andere leuke en/of lekkere tips heeft, hoor ik ze graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten