maandag 29 september 2014

Pruimentaart


Ik had pruimen gekocht, lekker natuurlijk alleen ze lagen bij de bananen op de fruitschaal en dan rijpen ze nog sneller (door een stofje dat in de banaan zit). Dus ik dacht nou daar maken we dan maar een taart/cake van ;)! Ik heb dit recept van een hele leuke foodblog: uitpaulineskeuken.com . Neem een kijkje want er staan heerlijke recepten op! Ik heb zelf een springvorm van 18 cm gebruikt en maar 3 pruimen maar dat werkte ook goed. Ik denk dat deze taart ook lekker is met een paar stukken appel ertussen en/of bosbessen. Heerlijk luchtige cake en lekker fruit: Enjoy!

Benodigdheden (voor 8-10 personen):
150 gr boter
50 gr amandelmeel
100 gr zelfrijzend bakmeel
100 gr suiker
3 eieren
6 grote pruimen
Snuf zout

Materialen:
Springvorm 23 cm

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 170 graden. Klop de boter met de suiker romig en luchtig. Ga net zo lang door tot het mengsel wit van kleur is.
Voeg één voor één de eieren toe en mix het voorzichtig door elkaar. Het lijkt alsof het mengsel gaat schiften, dit is niet erg. Komt allemaal goed.
Mix het amandelmeel, het zelfrijzend bakmeel en een snuf zout nog even kort door de massa. Zorg dat het één geheel is. Bekleed de bodem van je vorm met bakpapier en vet de vorm in met een bakspray of boter. Giet het mengsel in de vorm. Snij de pruimen in vieren en verdeel ze over het cake mengsel.Bak de pruimentaart in ongeveer 35 – 40 minuten af in de voorverwarmde oven.
De taart is klaar als een satéprikker er schoon en droog uit komt. Garneer eventueel met wat poedersuiker. 

Bron: uitpaulineskeuken.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten