dinsdag 30 december 2014

Homemade chocolate truffles


Chocolade... Ik hou van chocolade.. en van truffels. Ik kan oprecht gelukkig worden van een doos (luxe) bonbons; waar ik dan ook het liefst of alles op eet of van alles proef totdat ik misselijk ben.. Om deze reden koop ik dus eigenlijk nooit bonbons :D. Herkenbaar??  Dit recept is best simpel om te maken nog, erg fijn. Zoals jullie ondertussen weten hou ik wel van makkelijk. Zelf hou ik meer van melk chocolade, dus ga ik dit binnenkort met melkchocolade maken.


Benodigdheden:
125 gr pure chocolade
30 gr roomboter
2 eidooiers
1/2 dl ongeklopte slagroom
2 el poedersuiker
paar druppels vanille extract
cacaopoeder

Bereidingswijze:
Breek de chocolade in stukken en smelt het au bain-marie. Voeg de boter en de eidooiers toe. Verwarm nog steeds au bain-marie tot het mengsel dikker wordt en mix goed door met een garde. Voeg nu de slagroom, poedersuiker en vanille extract toe. Mix nog even goed door. Bekleed een bakblik met bakpapier en giet hier het mengsel in. Laat even een half uurtje buiten de koelkast afkoelen en zet daarna voor 4 uur in de koelkast om af te koelen. Ondertussen doe je even lekker je afwas, ga je op de bank hangen met een boekje of een kop thee en een film, ga je huishouden doen of doe een dutje. Vier uur later... Vul een diep bord met cacaopoeder. Schraap met een lepel een stuk van het choco mengsel en vorm met je handen een bolletje. Rol dit door de cacao en leg op een serveerschaal of een mooi bord. Herhaal dit totdat het chocomengsel op is. Je kan ze gelijk opeten of je laat ze nog even een half uurtje weer opstijven in de koelkast. Echt heeeeeeerlijk! O ja bewaar ze ook in de koelkast... als je nog over hebt ;). Ben benieuwd wie ze gaat maken, Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten