donderdag 22 januari 2015

Risotto-kip balletjes


Ik geloof dat ik hier weer een winnaar mee heb genaakt! Deze waren zowel op mijn werk als op mijn verjaardag erg snel op! Als ik het goed heb noemen ze dit ook wel Arancino. Volgende keer paneer ik ze dubbel, want dan is het nog wat krokanter en eigenlijk wilde ik er ook nog een stukje mozzarella in doen... erg lekker met de pesto hmmm! Echt een aanrader dit!


Benodigdheden:
150 g risottorijst
1 kipfilet, gekookt in water met een bouillon blokje
1-2 tl pesto
1/2 gele paprika, in kleine blokjes
peper en zout
1 ei
50 g paneermeel
frituurolie of vet om in te frituren

Bereidingswijze:
Bereid de risottorijst volgens de aanwijzingen op de verpakking en voeg ongeveer op de helft de blokjes paprika toe. Laat de rijst afkoelen. Meng de kip in een kom met de pesto en peper en zout naar smaak en mix goed door. Verdeel de risotto in 12 porties en vorm met vochtige handen balletjes. Druk met je duim in elke risottobal een gat en doe hier een twaalfde deel van het kipmengsel in. Maak het gat dicht en kneed de risottobal mooi rond. Doe hetzelfde met de andere risottoballen. Klop het ei los in een diep bord. Doe het paneermeel in een ander diep bord. Haal de risottoballen eerst door het ei en daarna door het paneermeel. Verhit de frituurolie of het vet in de frituurpan tot 175 °C. Frituur de risottoballen met 4- 6 tegelijk in 3-4 min. goudbruin en gaar. Laat in een vergiet met keukenpapier uitlekken. Enjoy! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten