woensdag 22 april 2015

Spinazie-wrap met humus, kip, puntpaprika, ui en ei




 Wraps zijn zo lekker en je kan ze echt met van alles vullen. Je kan er burrito's mee maken, je kan het gebruiken als lepel om al het lekkers wat op je bord ligt mee te pakken en gelijk je "lepel" opeten (snap je wat ik bedoel ;)), maar ook lekker als borrelhapje met bijvoorbeeld gerookte zalm en kruidenkaas. Die laatste kent sowieso iedereen wel denk ik.
Het is maar goed dat ik dat niet vaak maak, anders at ik 1 zo'n  wrap met zalm in mijn eentje op hahaha. Deze variant is ook echt heel erg lekker. Het idee van de humus zag ik op pinterest en de rest verzon ik er zelf bij. Ik vond het ook leuk om eens een ander soort wrap te pakken. Je proeft de spinazie niet echt, maar voor het groenige kleurtje is het toch wel weer leuk.  
Benodigdheden (3 personen):
3 spinazie wraps (xenos)
2 kipfilets
1 ui
1 teen knoflook
3 eieren
1 puntpaprika
Humus
Peper en zout
2tl kip kruiden (AH)
 Bereidingswijze:
Snijd je kip in blokjes, snipper je ui, snijd je knoflook fijn en snijd je paprika in reepjes. Verhit wat olijfolie in een pan en bak de kip met de kip kruiden en voeg wat peper naar smaak toe. Verhit in een andere pan wat olijfolie en bak de ui glazig. Voeg dan de knoflook en paprika toe. Kook ondertussen je eieren (8 minuten = hard gekookt) en verwarm de wraps volgens de aanwijzingen op de verpakking. Als dit alles klaar is kan je gaan samenstellen: besmeer een wrap met humus en verdeel dan wat kip, paprika en ui en ei over de wrap. Vouw hem dicht en eet smakelijk. Enjoy!
Tip: lekker met knoflooksaus! Heb je dit niet in huis? Mix dan wat yoghurt of slasaus met een teentje knoflook of wat mierikswortel: heerlijk, fris, zelfgemaakt sausje voor erbij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten