zondag 19 april 2015

Pesto gehaktballetjes


Ik had zin om wat leuks en lekkers voor mijn zoontje te maken en bedacht me dat kleine gehaktballetjes wel leuk zouden zijn. Ik vond dat vroeger in ieder geval heel leuk als ik bijvoorbeeld spaghetti met kleine gehaktballetjes zag. Nou mijn boef heeft dat ook hahaha, want hij zat er helemaal klaar voor toen ik ze op tafel zette. Ik wilde ze wel anders dan anders maken en dus bedacht ik me om er groene pesto door te doen en dat is zeker voor herhaling vatbaar. Een volgende keer
wil ik ook mozzarella in het midden "verstoppen". Als je dan een hap neemt dan heb je dat smeuïge van de mozzarella aan de binnenkant. Erg lekker en simpel!

Benodigdheden: 
300 gr rundergehakt
1 ui                  
1 teentje knoflook
1 el groene pesto
1 ei          
paneermeel
zout
peper

Bereidingswijze:    
Snipper het uitje en snijd de knoflook in kleine stukjes. Mix dit met het ei en het gehakt in een schaal. Voeg de pesto, peper en zout toe en mix door. Voeg dan paneermeel toe en mix goed door, totdat je gehakt droog genoeg is om er een stevige bal van te maken. Rol dan kleine balletjes en leg ze op  een bord en zet ze een half uur in de koelkast om nog wat op te stijven. Bak ze dan in wat boter bruin aan de buitenkant en laat ze op laag vuur lekker gaar bakken. Lekker met aardappelen, maar ook bij je pasta met een lekkere zelfgemaakte tomaten pastasaus. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten