zaterdag 26 september 2015

Mars chocolade mousse in een dessert schaaltje van chocolade


Mars chocolade mousse, hoe verzinnen ze het toch. Deze stond ook al even op mijn to do lijstje en op mijn food bucket list. Zoals ik al vertelde toen ik mijn food bucket list schreef,
wilde ik deze misschien wel combineren met zelfgemaakt chocolade dessert schaaltje. Éeeen dat heb ik dus ook gedaan! Erg leuk om te doen. Zo heb ik gelijk twee dingen van mijn food bucket list kunnen     wegstrepen. Er staan er nog genoeg op, dus ik ben nog niet klaar hahahaha. Dit is in ieder geval de moeite waard om te maken. Ik had nog kleine marsjes over van mijn zoontje zijn verjaardag, dus ik was blij dat ik dit recept had, want anders had ik de marsjes allemaal zelf opgegeten hahaha ahum... Een tip van mij dus om dit soort dingen te doen met chocolade wat je "teveel" of "over" hebt.

Nodig:
200 gr Mars, in kleine stukjes gesneden
25 ml halfvolle melk
350 ml slagroom
1 eiwit
1/2 citroen (om je kom en garde mee schoon te maken)

Topping:
1 vanillestokje
200 gr crème fraiche

Bereiden:
Smelt de stukjes Mars met de melk au bain-marie. Zorg dat alles gesmolten is. Laat dit mengsel even afkoelen, maar roer af en toe goed door. Klop de slagroom stijf. Roer 1 lepel slagroom door het Mars mengsel om familie te maken en mix daarna de rest van de slagroom erdoor. Maak een kom en garde schoon met de citroen en klop het eiwit net stijf. Spatel/vouw het eiwit (niet roeren) door de mousse. Dek dit af en laat een paar uur opstijven in de koelkast. Serveer vervolgens in leuke kommetjes of glazen of in zelfgemaakte chocolade schaaltjes en laat nog even opnieuw opstijven in de koelkast. Mix ondertussen de crème fraiche met de vanille en verdeel dit over de schaaltjes. Enjoy!

Bron van de Mars mousse: weet ik niet meer :(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten