woensdag 23 september 2015

Gevulde pastaschelpen


Dit was zo onverwachts lekker!! Ik had wel gedacht dat het lekker zou zijn, maar dit was veeeeel lekkerder dan ik had verwacht. Mijn zoontje liep ook echt te smullen en zei
uit zichzelf: mama lekker! Mijn zusje at het gewoon koud uit de pan en vond het super lekker. Ik had een bakje voor haar meegegeven voor de volgende dag, maar ze appte me kort nadat ze weg was dat ze het al samen met een vriendin had opgegeten hahahaha. En vervolgens ging ze het een dag later zelf proberen te maken. Ik las een recept uit het kook boek van delicious wat mij super lekker leek, maar had niet de precieze ingredienten in huis plus ik deed iets fout met de room saus, dus maakte ik er mijn eigen versie van. 

Nodig:
8 plakjes bacon      
350 gr erwten (diepvries)
1 teen knoflook 
bieslook 
250 ml slagroom   
handvol geraspte belegen kaas
geraspte parmezaanse kaas 
3 el philladelphia (of huismerk)             
peper 
zout    
1 el oregano 
olijfolie              
400 gr grote  pastaschelpen    
                     
Bereiden: Kook de pastaschelpen zoals aangegeven. Verwarm oven voor op 180 ° C. Snijd de ontbijtspek in blokjes of reepjes. Verhit een pan en bak de spek erin. Doe wat olijfolie in de pan bij de spek en voeg de doperwten toe en ook zout en peper naar smaak en de oregano. Snijd een teen knoflook in fijne stukjes en voeg dit ook toe aan de pan. Roer alles goed door en laat heel even zacht pruttelen. Snijd de bieslook in fijne stukjes en voeg samen met de philadelphia toe en roer goed door en laat wat indikken en draai dan het vuur uit.

Doe de slagroom met de belegen kaas in een steelpan en laat zachtjes pruttelen, totdat de kaas is gesmolten en de saus wat is ingedikt. Voeg nog peper en zout naar smaak toe. 

Vet ondertussen een ovenschaal in met wat olijfolie. Vul de pastaschelpen met het erwt-spek mengsel en leg ze in de ovenschaal. Verdeel hier de saus over en rasp er parmezaanse kaas over en zet in de oven voor ongeveer een half uur. Lekker met een frisse tomaten salade en rucola. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten