dinsdag 22 september 2015

Cactusvijgen


"Cactusvijgen zijn de vruchten van een cactus en hebben een dikke, stekelige huid. Na het plukken worden deze stekels er vanaf geborsteld. Een aantal kleine stekeltjes
blijven soms nog achter. Pak de vruchten dan ook vast met een doek wanneer je de cactusvijgen gaat bereiden. Hierdoor voorkom je dat de kleine stekeltjes achterblijven in je handen. "

Dit staat achter op de verpakking; met de nadruk op: Pak de vrucht vast met een doek. Waaaaant mijn hand zat vol met kleine stekeltjes. Zo slim... eerst lezen voordat je iets doet dus. En ik wilde er al over gaan klagen hahaha.., ja niet dus; eigen schuld. 
Wat de smaak betreft vond ik het maar een waterig siroopachtig smaakje. Niet echt bijzonder dus, maar misschien waren ze nog niet goed rijp. Ze zijn er in verschillende kleuren: mooi rood, koraalroze en geel wat ik heb gezien dan. Er zitten veel pitjes in die je net als bij de granaatappel gewoon kan eten. Ik heb er uiteindelijk een smoothie van gemaakt met banaan, spinazie, yoghurt, kokos en wat water. Dat was goed te doen en voel me gezond ;). Als ik het nog een keer ga kopen, dan is het om er smoothies mee te maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten