dinsdag 13 oktober 2015

Gember granola



Dit is iets wat ik ook al zo lang zelf wilde maken. Het is bizar makkelijk gewoon. Zo weet je wat er in je eten zit en dat vind ik de laatste tijd toch steeds belangrijker. Het moet natuurlijk nog steeds wel lekker zijn, want van eten moet je genieten vind ik dan. Eten is voor mij niet alleen, omdat het
moet. Het haalt herinneringen naar boven, je kan je er echt gelukkig van voelen, samen zijn met de mensen die je lief zijn en ik wordt ook echt gelukkig van het maken van lekkere dingen, zowel hartig als zoet en zowel gezond als s(c)ins. Dit is in ieder geval mijn versie van granola of muesli. Je kan natuurlijk heel veel variëren met verschillende noten, zaden, gedroogd fruit en ook de honing kan je vervangen door agavestroop bijvoorbeeld. Benieuwd naar jullie versies.  

Nodig:
200 gr havermoutvlokken
200 gr ongezouten notenmix
handvol pijnboompitten
handvol kokos schaafsel
handvol cranberries
handvol rozijnen
handvol gedroogde banaan
5 el honing
verse gember, geraspt, ongeveer zo groot als je duim
1 el kaneel
2 el zonnebloemolie 

Bereiden: 
Verwarm de oven voor op 170 °C. Voeg de havermout, noten, pijnboompitten, gember, kaneel, zonnebloemolie en honing samen in een mengkom en mix goed door. Bekleed een bakplaat met bakpapier en verdeel hier de havermout over. Bak dit in ongeveer 20-25 minuten lichtbruin. Schep tussendoor af en toe even om. De muesli zal zacht blijven en pas nadat het uit de oven komt uitharden. Voeg dan de cranberries, rozijnen, banaan en kokos toe. Mix dit even door en klaar is je muesli. Doe dit alles in een mooie pot en enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten