maandag 12 oktober 2015

Andijvie stampot met Chorizo





Volgens mij zeg ik het al een hele week, maar met dit koude weer krijg ik echt zin in stampot en stoofschotels. Echt ik hou daar heel erg van hahaha. Ik had andijvie gekocht, maar wilde er wat anders mee proberen. En even om iets uit de lucht te helpen:
ik eet niet elke dag allemaal "culinaire" dingen hahaha. Hier thuis eten we soms ook gewoon makkelijk een stuk vlees, doperwten en aardappelen. Alleen aangezien ik van koken hou, maak ik er vaak wat specialers van door middel van andere kruiden gebruiken ofzoiets. Dit was ook zo'n moment en het pakte goed uit. Ik en mijn kleine alleseter (mijn zoon) vonden het super lekker!

Nodig:
 200 gr andijvie
450 kruimige aardappelen
1/2 chorizo
handvol pijnboompitten
scheutje melk  
1/2 tl tijm
1/2 tl rozemarijn
peper
zout

Bereiden:
Schil de aardappelen. Snijd de chorizo in blokjes. Kook de aardappelen. Bak ondertussen de chorizo met de tijm en rozemarijn op medium tot laag vuur, zonder olie (chorizo is al vet van zichzelf). Rooster in een ander klein pannetje de pijnboompitten (hou ze goed in de gaten, want dit kan heel snel gaan). Leg de laatste paar minuten dat de aardappelen koken de andijvie bovenop. Giet dit dan af en voeg een scheutje melk, peper en zout naar smaak toe. Stamp alles fijn of iets grover als je dat lekkerder vindt. Voeg de chorizo toe met het vet en roer even door. Strooi dan de pijnboompitten erover en enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten