zondag 11 oktober 2015

Snelle groentestoof


Ik had me weer eens te veel uitgeleefd op de markt en was los gegaan met groentes (en fruit). Daar is op zich niks mis mee, zolang je het ook gebruikt natuurlijk. Een paar van de paprika's die ik had gekocht begonnen er een beetje zielig uit te zien en ik "vond" ineens een gele courgette
(die lag dus onderop in mijn groenten mandje, verstopt onder de uien, knoflook en paprika's). Door het wat koudere weer krijg ik zin in stampoten stoofschotels, maar ik had deze dag geen zin en tijd om lang te laten stoven. Toen bedacht ik deze snelle versie, weet ook niet precies hoe, maar het pakte goed uit :D. Erg lekker met aardappels, rijst of een gepofte aardappel en dan een lekker stukje vlees of makkelijk een kipfiletje erbij bakken. Én je kan er de dag erna ook een wrap mee bekleden (met de makreel paté, staat ook op mijn blog). Nou genoeg opties toch?

Nodig:
1 gele courgette (groen mag ook natuurlijk)
1 kleine gele paprika
1 kleine oranje paprika
1 rode paprika
10 cherrytomaten      
1 ui
1 teen knoflook
1 tl gemalen komijn           
3 el tomatenpuree 
peper
zout       
olijfolie

Bereiden:                             
Snijd de ui in halve ringen en de knoflook in fijne stukjes. Snijd de courgette in blokjes, de paprika's in grove stukken en de tomaten doormidden. Verhit wat olie in de pan en voeg de ui en knoflook toe en bak tot de ui glazig wordt. Voeg de tomatenpuree toe en bak dit even mee zodat de puree wat ontzuurt.   Voeg de paprika en komijn toe. Strooi ook wat peper en zout naar smaak bij de puree. Bak dit ongeveer 5 minuten op medium tot laag vuur en regelmatig roeren. Voeg dan de courgette toe aan de stoof en bak ook ongeveer 4-5 minuten. Bak dan de tomaten mee, totdat ze wat zachter zijn. Roer alles nog even goed door en klaar. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten