donderdag 8 oktober 2015

Makreel paté


Nadat ik mijn makreel lasagne had gemaakt had ik nog een makreel filet over. Daar kan je natuurlijk een heel lekker broodje van maken, maar ik wilde wat nieuws proberen. Dus bedacht ik een makreel paté of misschien is het wel
meer een salade. In ieder geval erg lekker en ook makkelijk. Het is super als dip: zet de pot op een plank, snijd wat paprika in reepjes, rooster brood, wat cherry tomaatjes in een schaal en wat sla erbij en je hebt een gezonde dip-plank ;). Ik zou zeggen probeer het eens uit.

Nodig:
1 makreel filet
1 hele makreel
10 sprietjes bieslook
1/2 ui
1 1/2 el mierikswortel
4 el yoghurt
1 el mayonaise
sap van een halve citroen
peper
zout        

Bereiden:

Haal de graatjes uit de makreel filet en doe dit in een keukenmachine. Voeg ook de bieslook, mierikswortel, yoghurt, mayonaise, peper en zout en wat citroensap. Mix goed met de machine tot een pate. Voeg eventueel nog citroensap en peper en zout naar smaak toe. Snipper de ui en voeg aan de paté toe. Haal uit de hele makreel de graten en "pluis" redelijk grove stukken van de vis en voeg toe aan de paté. Voeg ook de gesnipperde ui toe. Roer dit alles goed door en doe het dan in een pot die je goed kan afsluiten. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten