maandag 5 oktober 2015

Chicken Pho a.k.a. Bamisoep


Chicken Pho spreek uit als tsjikken fuu. Die Pho als Fuu klinkt alles behalve logisch voor me, maar ok we doen het er mee. Bij mij werd het meer een overdadige bamisoep dan een lichte noodle soep. De smaak was goed en we hebben heerlijk gegeten, dus dan vind ik hem alsnog geslaagd. Dit recept was ook weer zo toevallig. Ik kocht een paksoi,
want daar had ik weer eens zin in. Maar ik wilde hem niet weer met rijst eten ofzo, wat ik dus vaak doe. Zit ik de dag erna beetje te browsen op insta of FB en boem zie ik dit receptje. Ik heb dus heel vaak van dit soort toevallige dingen hahaha. Ik probeer ook wel eens aan te denken dat er een miljoen op mijn rekening staat, maar dat is nog steeds niet gelukt hahaha ;). Ik zou zeggen probeer hem eens uit. Dit is mijn versie van het recept.

Nodig:
1 1/2 liter kippenbouillon
stuk verse gember, ongeveer zo groot als je duim
1 rode chilipeper
4 el soja saus
3 el chili saus
250 gr droge rijst noodles
400 gr kip
1 paksoi
1 gesneden rode chilipeper
3 bosuitjes
1 citroen

Bereiden:
Schil de gember en kneus deze: dat kan je doen door met de achterkant van een mes even op de gember te slaan, zodat er meer aroma en smaakstoffen vrij komen. Snijd het steeltje van de rode peper af (ik was hem namelijk ineens kwijt in de soep). Zet een soeppan met de bouillon op het vuur samen met de gember, rode peper,soja saus en de chili saus. Roer het goed door en breng aan de kook. Snijd ondertussen de kip in blokjes of reepjes en voeg toe als de soep kookt en zet het vuur wat lager. Snijd ondertussen de paksoi in stukken en doe de witte hardere stukken alvast in de soep en bewaar de groene zachtere stukken. Voeg na 5 minuten de noodles toe en de overige paksoi. Haal de peper en de gember uit de pan en roer goed door. Draai het vuur uit en laat even staan met het deksel erop. Snijd ondertussen de peper in schijfjes en de bosuien in stukjes. Serveer de soep in 4 schaaltjes, strooi de peper en bosui erover en serveer met een citroenpartje. Enjoy!

Bron: delicious en mijzelf ;) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten