donderdag 1 oktober 2015

Ontbijtrepen met appel (mueslirepen)


Een vernieuwde versie, super lekker! En er zit vers fruit in deze keer. Ik probeer (met name voor mijn gezondheid) vanaf de laatste twee weken te letten op wat ik eet. Zo gezond mogelijk, maar alsnog zo lekker mogelijk. Behalve dat hier
gecondenseerde melk in zit (waar ik een vervanging voor ga zoeken), is dit best gezond. Je weet zelf precies wat er in zit zonder allerlei toegevoegde prut waar je niks aan hebt. Ik ga niet ineens op allerlei "superfoods" overstappen, maar gewoon gezonder eten ;). 

Nodig (ongeveer 12 stuks):
1 blik gecondenseerde melk
300 gr  muesli
100 gr cranberries
75 gr amandelen
2 appels

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 130 °C en bekleed een bakblik van ongeveer 23 bij 23 en 4 cm diep in met bakpapier. Warm de gecondenseerde melk op een laag vuurtje op. Verwijder de klokhuizen van de appels, snijd ze in 4 paften en snijd ze in schijfjes. Bekleed het bakblik met de schijfjes appel en strooi hier de amandelen over. Mix ondertussen alle andere ingrediënten in een kom. Roer dan met een rubberen spatel de melk door de andere ingrediënten. Verdeel het mengsel over het bakblik en druk goed aan met je handen en strijk het mengsel glad (maak eerst je handen wat nat dan blijven ze niet plakken). Zet het bakblik in de oven voor een uur. Haal het er dan uit. Snijd na 15 min in de desgewenst grote repen/blokjes en laat verder afkoelen. Ook lekker met bijvoorbeeld peer of banaan erdoor. Of frambozen of blauwe bessen of... ja je snapt hem al ;). Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten