woensdag 21 oktober 2015

Karbonades met gekarameliseerde rode ui en venkel




Venkel is iets wat ik zie liggen, wil kopen en niet koop. Logisch he hahaha. Maar dat komt omdat ik dan niet weet wat ik er mee moet of wil doen. Vraag me niet hoe precies, maar
door een of ander programma werd ik geïnspireerd om tot dit kleine receptje te komen. Wat is venkel lekker zeg! Als je er zo aan ruikt is het een hele sterke anijs geur (wat mij altijd wel een beetje afschrikt), maar dat wordt ietsje minder als je het bakt. Plus samen met die rode ui en karbonade is het echt bizar super lekker! Het staat zó op tafel en die kleine van mij smulde er ook heerlijk van. 

Nodig 4 personen:
4 karbonades
2 venkels
4 rode uien (medium)
peper
zout          
olijfolie
bak en braad boter 

Bereiden:
Verhit wat olie en boter in de pan. Strooi peper en zout op de karbonades naar smaak en bak ze aan beide kanten goudbruin. Haal de karbonades uit de pan. Voeg een scheutje water doe aan de pan en bak hier de rode ui en venkel in. Bak ze lekker goudbruin en gaar op een medium tot laag vuur. Leg dan de karbonades terug op de gestoofde ui en venkel en laat nog even warm worden. Serveer met goede, lekkere, stevige aardappelen. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten