donderdag 22 oktober 2015

Hamburger gehaktballetjes



Hoe makkelijk is het? Heel makkelijk. Ik was zondag dus lekker aan het koken en bakken en moest ondertussen rekening houden met mn koelkast
leeg eten. Er lag een pak met hamburgers in, maar dat paste niet echt bij de maaltijd die ik in mn hoofd had. Toen bedacht ik dat ik er natuurlijk mee kan doen wat ik wil. Dus bedacht ik kleine gehaktballetjes in tomaten saus. Simpeler kan niet. Ook erg lekker om gewoon te snacken ;). Heb je wat balletjes over? Kook de volgende dag wat pasta, roer de balletjea met saus dior de pasta met nog wat kookvocht en tadaaa... weer een nieuwe, andere, lekkere maaltijd.

Nodig (4 personen):
4 (verse) hamburgers
1 ui
1 teen knoflook
1 ei
1 blik tomatenblokjes
paneermeel
1 el gemalen komijn
peper
zout
olijfolie

Bereiden:
Snipper de ui en knoflook. Leg de hamburgers in een schaal. Voeg het ei, komijn, peper&zout (naar smaak) toe en kneed met 1 hand de burgers en kruiden en ei door elkaar. Voeg dan de paneermeel toe, zodat het gehakt minder nat is, maar het moet ook niet te droog worden. Verhit wat olie in de pan. Bak de gehaktballetjes aan alle kanten even aan. Voeg dan de ui en knoflook toe en laat even meebakken, totdat de balletjes gaar zijn. Voeg als laatste de tomaten blokjes toe en warm even op en laat de smaken even in de saus trekken. Lekker door pasta, bij rijst of als snack met stokbrood. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten