donderdag 3 december 2015

Volkoren pannenkoeken



Pannenkoeken !! Als ik mijn zoontje ergens mee blij kan maken, is dit het wel en ik denk heel veel andere kinderen met hem. Ik voel me alleen na pannenkoeken zo "vies" vol. Ken je dat? Ik wilde nu wat voedzamere pannekoeken maken. Ik zeg express voedzamer, want
zodra je er suiker op doet of stroop of een lekkere pannenkoek met spek bakt dan is het gezonde er wel vanaf hahaha. Kijk voor mij is een pannenkoek ook echt wel verwennerij en dat moet het ook wel blijven vind ik. Maar als het iets voedzamer kan dan graag. Nou en door heel simpel de gewone bloem te vervangen door volkoren meel doe je dat dus al. Normaal eet mijn zoontje echt wel 3 pannenkoeken maar nu ging nummer 2 er net in. En dat was bij mij hetzelfde verhaal. Vaak eet ik er ook 1 meer en nu niet. Misschien is het alvast een tip voor als je gezond wil doen in het nieuwe jaar? Tip van mij voor jou ;).

Nodig (10 stuks):
250 graag volkoren tarwemeel
500 ml melk
2 eieren
snuf zout
optioneel:
(1 zakje vanillesuiker)

boter om in te bakken 
2 koekenpannen

Bereiden:
Voeg alle ingrediënten samen in een mengkom en mix met een elektrische mixer of garde goed door tot een geheel. Laat even 10 minuten staan, zodat de mix even kan rusten. Verhit dan wat boter in de pan. Roer de mix weer even door en voeg een lepel toe aan de pan. Doe dit ook met de andere pan. Bak totdat je beslag op is. Strooi er lekker poedersuiker op of stroop en eet smakelijk. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten