zondag 24 januari 2016

Black Eyed Beans met kabeljauw


Ik had al sinds maandag zin in bakkeljauw. Geen zin en tijd eerlijk gezegd om het klaar te maken... Verder niet te veel mee bezig gehouden, totdat ik
taco's ging maken en daar Black Eyed beans doorheen deed. Deze bonen doen me altijd aan bakkeljauw denken, omdat ik een recept van een vriendinnetje van me kreeg met deze bonen en bakkeljauw. Zooo lekker, ook weer een comfortfood van me hoor!
Anyway... Ik wilde een snelle versie hiervan maken, die er gewoon een klein beetje op lijkt en jaaa die heb ik gevonden !! Wil je het wat pittigere maken dan voeg je nog wat madame jeanet toe of een rode peper.

Nodig (2-3 personen):
2 × 150 gr 1-minuut magnetron (witte) rijst
2 kabeljauwfilets 
1 blik black eyed beans
1 ui
1 teen knoflook
1 el tomatenpuree
1/2 el 5-spice kruiden 
peper
zout
olie om in te bakken

Bereiden:
Snijd de kabeljauw in stukjes. Snipper de ui en knoflook. Verhit wat olie in de pan en bak voeg de ui, knoflook en tomatenpuree toe. Bak eventjes en voeg dan de vis toe. Bereid ondertussen de rijst zoals op de verpakking. Spoel de bonen af in een vergiet en laat even uitlekken. Voeg dan de bonen en rijst toe aan de vis in de pan en voeg peper en zout naar smaak toe. Roer dit alles goed door en verwarm nog even op een laag vuur. Serveer met zoet zure komkommer (staat ook op mijn blog; bijgerechten). Enjoy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten