vrijdag 22 januari 2016

Zoete aardappel puree met gestoomde kabeljauw



Ik heb serieus waar geen idee hoe ik hier bij kwam. Of ja een klein beetje wel aangezien ik wat moest maken met de spullen die ik in huis had (geen zin meer om om boodschappen te gaan, het was al laat, forgive me). Het is ook helemaal geen moeilijk recept. Dus als je iets zoekt wat heel snel klaar is, moet je zeker deze maken. Én zo kom je ook al aan je 1 keer vis in de week :D. Ow en nog iets: ik dacht dat ik dus mooie oranje zoete aardappelen had gekocht voor het kleur effect, maat helaas had ik de witte weer te pakken ;).

Nodig (2 personen):
2 zoete aardappelen
2 uien
2 kabeljauwfilets
1 bakje bimi
2 el (zelfgemaakte) pindakaas
1 bouillonblokje
175 ml water
scheutje melk
peper
zout
olie om in te bakken

hapjespan met deksel

Bereiden:
Haal de vis uit de diepvries (als je vis uit de diepvries hebt) en laat ontdooien. Schil de zoete aardappelen en snijd in  blokjes. Snijd 1 ui in halve ringen en snipper de andere ui. Verhit wat olie in een hapjespan. Bak hier de bimi in en voeg na ongeveer 5 min de ui in ringen toe. Voeg het bouillonblokje, de pindakaas en het water hieraan toe en laat op medium vuur pruttelen. Breng in een pan water aan de kook en kook de zoete aardappel met de gesnipperde ui tot ze gaar zijn. Leg ondertussen de kabeljauwfilet op de bimi in de pan, leg de deksel erop en laat de vis stomen voor ongeveer 5-10 minuutjes. Stamp als de zoete aardappel gaar is deze fijn, voeg een scheut melk, peper en zout toe en roer goed door. Serveer als volgt: een goede schep zoete aardappel puree, hierop de bimi en daar boven op de kabeljauw en nog wat bouillon erover en klaar. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten