zaterdag 13 februari 2016

Easy Valentine


Dit simpele en lekkere "petit fourtje" bedacht ik even snel toen ik gister in de trein zat. Ik wilde eerst een hele mooie taart maken, maar ik had daar helaas geen tijd meer voor, maar toch moest ok iets doen van mezelf. Ineens schoot dit idee me te
binnen. Hoe simpel is dit? Ik was in 15 minuten klaar. Ik had ook de mazzel dat ik nog roze botercrème had. Maar je zou ook kant en klare roze glazuur gebruiken (of zelf maken natuurlijk). Ik ga deze in kleine gift-doosjes doen en hopelijk wat mensen een beetje liefde geven zo ;).

Nodig (5 stuks):
1 roomboter cake 
100 gr witte of melk chocolade
250 gr roze botercrème (zie op mijn blog hoe je het maakt, vries wat je over hebt gewoon in voor een volgende keer)
hartjes sprinkles (of andere rode, witte en roze sprinkles)

hartvormige koekjes uitstekers 

Bereiden:
Snijd de cake in ongeveer 10 plakken (niet al te dik). Steek hier met de uitstekers hartjes uit. Besmeer de helft van de hartjes met botercrème en leg hier vervolgens de andere hartjes bovenop.  Besmeer de bovenkant met de botercreme of maak een mooie toef met een spuitzak als je dat mooiere vind. Smelt de chocolade au ban-marie of smelt het in korte periodes van 30 seconden in de magnetron tot het gesmolten is. Sprenkel dit met een vork over de bovenkant van de cakejes. Strooi als laatste de hartjes erover en klaar! Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten