zondag 21 februari 2016

Zoete aardappel met tonijn en chorizo



Hoe fijn is het als sommige recepten nog beter smaken dan dat je het in je hoofd had voorgesteld. Gelukkig maar! Ik had bij dit gerecht even een momentje dat ik mezelf verbaasde hahahaha. Yeah I said it...
Dat tonijn en chorizo (spreek uit: tjorizo :P) een super combi zijn wist ik al, maar ik wist niet goed wat de combinatie met zoete aardappel en zure room zou zijn. Soms heb je iets in je hoofd en dan is het verschrikkelijker dan dat je dacht. Daar leer je gelukkig wel weer van dus dat is dan een voordeel hahaha. Mijn zoontje van 4 (die tot nu toe sowieso geen moeilijke eter is) vond het ook erg lekker en had zijn bord goed leeg gegeten en vond vooral de zure room lekker. Volgens mij dacht hij dat hij zijn toetje (yoghurt) aan het eten was hahaha ;). Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Nodig (2-3 personen):
2 zoete aardappels 
1 uit
handvol spinazie
1 blik tonijn (in water)
6-8 plakjes chorizo
400 gr zilvervliesrijst 
peper 
zout
 olie om in te bakken
zure room
5 takjes bieslook

Bereiden:
Schil de zoete aardappel en snijd in blokjes. Doe dit in een pan met water en breng aan de kook. Kook dit totdat ze bijna gaar zijn, giet dan af en zet het even apart. Kook ondertussen de rijst. Snijd of knip de bieslook in kleine stukjes. Roer de zure room even goed door en voeg dan de bieslook toe, roer door en zet even apart. Snipper dan een ui of snijd een ui in halve ringen. Laat de tonijn uitlekken. Verhit wat olie in de pan en bak de ui hierin. Voeg dan de tonijn en toe en roer even door. Snijd de plakjes chorizo in kleine stukjes en voeg dit samen met de spinazie toe aan de pan en roer door. Laat op zacht vuur staan. Voeg als laatste de zoete aardappel toe en wat peper en zout. Roer door en laat nog even opwarmen. Serveer met de zilvervliesrijst en een klodder zure room. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten