zaterdag 4 maart 2017

"Dirty" donut burger



Geen zelfgemaakte donuts, maar (makkelijk) gekocht bij de Albert Heijn. Dit is dé easy versie. Mijn poging tot donuts maken ging niet echt goed. Het leken meer mislukte, gefrituurde oliebol achtig dingen. Plus het ging mij er meer om een echte foute sinner te maken samen met je
kind(eren), dus ik dacht ik koop ze wel deze keer. Ook deze keer moet ik weer zeggen dat mijn lieve zoon geen interesse had om mij te helpen. Hij is toch een geval apart hoor. Hij vindt spruitjes lekker en eet sla en spinazie en noem maar op, maar wanneer ik iets lekkers/zoets bak of maak dan moet hij er niks van hebben. Het ligt er ook niet aan dat het geen zoetekauw is, want hij moet ook niet altijd iets van chips hebben. Maar ok laat ik maar gewoon blij zijn dat ik een zoon heb die van gezond eten houdt hahaha.

Hoe kom je hier toch op? Nou ik kreeg een berichtje van een oud collegaatje die me een foto stuurde met zoiets. Hij vroeg wat dat witte spul was op de foto (marshmallow) en we hadden het over ideeën om het nog lekkerder te maken. Ik kan je vertellen dat het maken makkelijker lijkt dan het is.., wat betreft het werken met marshmallow dan. Je kan dit met marshmallows maken of met Fluff. Fluff.. kennen jullie dat nog van vroeger? Zooo vies lekker is dat hè. Vroeger stiekem met een cracker in de pot dopen, want het was en is duur spul. Het was ook echt iets speciaals als mijn moeder dat kocht. Ik gebruik in dit recept marshmallows.
Nog wat variatie tips: wat dacht je van plakjes banaan ertussen of vervang de chocolade door pindakaas of jam of oh nee nog beter jam en pindakaas: Peanut butter en Jelly donut met marshmallow of Fluff. Het wordt in ieder geval genieten, een zooitje, gelukkige gezichten en een trip naar de sportschool.

Nodig:
6 mini donuts
Nutella (of smelt zelf chocolade)
10-12 grote marshmallows
6 el poedersuiker
1 el water
optioneel: sprinkles

medium kom (magnetron bestendig)

Bereiden:
Snijd de donuts door de helft. Besmeer de onderste helft met een (flinke) laag Nutella. Doe de marshmallows in de schaal en verhit 10 seconden in de magnetron. Kijk even of ze wat gesmolten zijn en anders nog een keer 10 seconden. Doe dit maar 10 seconden per keer, want de marshmallows groeien namelijk in de magnetron en geloof me dat wil je niet schoonmaken. Verdeel de marshmallow/Fluff (dit is een klusje haha en wacht niet te lang, want het wordt weer hard) over de donut met Nutella laag en dek af met de andere helft. Herhaal dit met de andere donuts. Meng dan de poedersuiker met het water en mix goed door. Heb je teveel water? Voeg dan nog wat poedersuiker toe. Heb je teveel poedersuiker? Voeg dan een klein beetje water toe. Giet het glazuur over de donuts en strooi er eventueel nog wat sprinkles op. Ready & enjoy!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten