donderdag 2 februari 2017

Pasta dí Minions


Januari is al weer ten einde en de meeste mensen zijn weer bewuster en gezonder gaan eten en misschien zelfs naar de sportschool gegaan 😉. Ik merk zelf dat ik dan minder brood eet, wel meer crackers, rijstewafels en ook meer yoghurt en fruit. Ook eet ik 's avonds wat vaker een salade, maar voor mijn zoontje vind ik dat niet goed. Hij moet groeien, zich goed
concenteren en leren en zijn lichaam heeft daarvoor goede bouw- en energiestoffen nodig. Dus kook ik voor hem gewoon zoals gewoon, maar eigenlijk kan ik daar best wat andere dingen aan verbeteren of toevoegen. Als ik pasta maak, gebruik ik volkoren pasta. Maak ik tomatensaus? Dan gooi ik er een extra klein zakje Italiaanse groenten door. Of ik geef hem tussendoor meer groenten. Wat dacht je van die snoep worteltjes, een stuk komkommer of snoeptomaatjes in zijn brooddoos of thuis als snack. Misschien heb ik mazzel dat mijn boef het ook opeet en lekker vind. Maar probeer het maar, wie weet gaan ze het toch een keer proeven of zegt een kindje uit zijn/haar klas wel van oh lekker worteltjes 😉. Proberen kan geen kwaad in ieder geval.

Waar ik me ook bewuster van wordt is dat we bijna geen vis eten. Terwijl we allebei echt van vis houden. Laatst mocht Eliano zelf kiezen wat hij wilde eten en toen vroeg hij naar vis. Nu bedacht ik me dat ik hier toch eigenlijk wat mee moest doen: gezond, genoeg groenten, vis en iets leuks. Tadaaa: zo kreeg ik dus deze pasta voor elkaar. En oh ja om het extra leuk te maken, serveerde ik het in een kom. Dat voelt toch een beetje speciaal vind ik, omdat je het vaak gewoon van een bord eet ;).

Nodig:
1 pak minion half volkoren pasta
2 blikjes tonijn
1 ui
2 tenen knoflook
400 gr Italiaanse groenten
250 ml gezeefde tomaten
1 el oregano
peper
zout
parmezaanse kaas

Bereiden:
Snijd de ui en knoflook in kleine stukjes. Laat de tonijn alvast uitlekken in een vergiet. Kook de pasta zoals op de verpakking. Verhit ondertussen wat olie in de pan en voeg de ui en knoflook toe. Bak dit een minuutje en voeg dan de Italiaanse groenten toe en ook wat zout, peper en oregano. Bak dit op laag vuur totdat de groenten beetgaar zijn. Voeg dan de gezeefde tomaat en tonijn toe en roer goed door. Voeg als laatste de pasta toe en roer goed door. Schaaf wat parmezaanse kaas erover (of gewone geraspte kaas). Serveer met een lekkere salade of met wat frisse komkommer of tomaatjes. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten