maandag 19 januari 2015

"Leftover" lunch #1


"Leftover" lunch... een nieuw idee van me. Wat houdt het in? Nou ik hou 9 van de 10 keer eten over, mn vriezer al helemaal vol en dan vind ik het zo zonde om het weg te gooien. Ik had nu bijvoorbeeld zuurkoolschotel gemaakt. Ik had nog bijna de helft van de zuurkool over en een halve rookworst. Ik bedacht me zo dat een soort van New Yorkse
hotdog wel lekker zou zijn als lunch en dus bewaarde ik het. Vervolgens was ik zaterdags lekker aan het bakken in mijn keukentje (risotto-kip balletjes) en had ik al wat hapjes uitgedeeld aan vrienden en familie, maar ik had nog over en ook had ik vulling van de balletjes over. Bewaart dit soort dingen ook, heeerlijk op een broodje. Verder wilde ik al heel lang een keer een eitje bakken in een  stuk doorgesneden paprika. Heel erg simpel en lekker. Dit alles samen vormt een heerlijke lunch. Dus niks weggooien! Het is de bedoeling dat ik dit voortaan op zondag doe. Misschien elke week of misschien 1 keer in de maand, daar ben ik nog niet over uit. Hier in ieder geval nummer 1. Laat me weten wat jullie ervan vinden of wanneer jullie tips of ideeën hebben, altijd welkom :D!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten