maandag 19 januari 2015

Risotto-tonijn balletjes

Deze risotoballetjes wilde ik al een hele poos terug maken. Ik had het er met mijn zusje over dat ik eens iets anders wilde maken met risotto. Google maakt mij 9 van de 10 keer erg blij en ook nu weer kwam er dit lekkere recept tevoorschijn. Ondanks dat er naar mijn idee teveel kappertjes in zitten was deze toch wel lekker. Ik ben er ook een andere variant mee gaan maken en die kan je verder op mijn blog lezen.


Benodigdheden:
150 g risottorijst
1 blikje tonijn ((200 g), uitgelekt)
1 tl paprikapoeder
1 el kappertjes (fijngesneden)
1 ei
50 g paneermeel
frituurolie of vet om in te frituren

Bereidingswijze:
Bereid de risottorijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Laat de rijst afkoelen. Meng de helft van de tonijn in een kom met het paprikapoeder, de kappertjes en peper en zout naar smaak en kneed tot het plakkerig is. Schep de andere helft van de tonijn door de risotto. Verdeel de risotto in 12 porties en vorm met vochtige handen balletjes. Druk met je duim in elke risottobal een gat en doe hier een twaalfde deel van het tonijnmengsel in. Maak het gat dicht en kneed de risottobal mooi rond. Doe hetzelfde met de andere risottoballen. Klop het ei los in een diep bord. Doe het paneermeel in een ander diep bord. Haal de risottoballen eerst door het ei en daarna door het paneermeel. Verhit de frituurolie of het vet in de frituurpan tot 175 °C. Frituur de risottoballen met 4- 6 tegelijk in 3-4 min. goudbruin en gaar. Laat in een vergiet met keukenpapier uitlekken. Enjoy! 

Bron: AH /allerhande


Geen opmerkingen:

Een reactie posten