dinsdag 20 januari 2015

My food bucket list 2015


Een food bucket list... Wat houdt dat in dacht ik altijd. Ik heb wel een lijst met gerechten die ik graag wil maken, maar wat is dan een food bucket list? Ik ben erachter:
een lijst met gerechten die je graag wilt maken hahaha. En nog meer zoals wat je zelf graag wilt eten of welke plekken/restaurants je wilt bezoeken als het om eten gaat ;). Ik hou ook echt van lijstjes maken en maak er best veel. Ik las laatst dat bloggster Stefanie van der Maas van www.littlespoon.nl  dat ook graag deed en dat vooral het wegstrepen hiervan het fijnste vind en dat klopt! Heerlijk.. en fijn om te weten dat ik niet alleen een lijstjes-lover ben. Nou hier is dus mijn lijst van 2015. Ik hoop echt alles te kunnen doen. Wat zijn jullie ideeën van een food bucket list? En hebben jullie er een?

Food bucket list 2015

Markthal in Rotterdam bezoeken 
● Kreeft eten
Een gerecht met pastinaak maken
Een kook-video opnemen
● Brood bakken
● Eclairs maken
● Een kook/foodfotografie workshop volgen
● Zelf pasta maken
Meedoen aan een bakwedstrijd 
● Yorkshire pudding maken
● Linzensoep maken
● Een wijnproeverij bezoeken
Dessert schaaltjes van chocolade maken
Chocolade mousse maken

De markthal in Rotterdam bezoeken

Wat wil ik hier graag heen! Als je mij blij wilt maken breng je me hierheen of naar schiphol maar dat is een ander verhaal (ik hou namelijk ook erg van het zien landen en stijgen van vliegtuigen, ik vind dat zo bijzonder). Anyway, ik ben nieuwsgierig hoe het eruit ziet en wat ik er kan kopen, wat voor ideeën ik er kan opdoen, wat voor lekkers ik er kan eten. Ja ik moét er heen dit jaar!

Kreeft eten

Ik wil gewoon een keer een hele kreeft op mijn bord hebben. Vraag me niet precies waarom, maar ik denk dat het me ergens bijzonder lijkt ofzo hahaha.

Een gerecht maken met pastinaak

Pastinaak lijkt op een witte wortel en zo wordt hij ook wel genoemd. De smaak zit tussen een wortel en knolselderij in en heeft ook een beetje een anijs smaak... zeggen ze. Ik weet het niet, want ik heb er nog nooit mee gekookt. Vandaar op mijn lijst, mijn uitdaging en ik kan niet wachten.

Een kook-video maken   

Jaaa ver buiten mijn comfort zone is dit. Als ik er alleen al over na denk krijg ik de kriebels, maar een voornemen van mij is om wat vaker buiten mijn comfort zone te treden.  Dus dat ga ik dan maar doen door middel van een video op te nemen. Ergens lijkt het me ook super gaaf om dit te doen en zeker als mensen er echt wat aan hebben. Gelukkig ken ik mensen die er dan ook een leuk filmpje van kunnen maken. Errrg handig! Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Brood bakken

Nog nooit gedaan, echt waar. Ow wacht jawel 1 keer en toen rijsde mijn deeg niet zoals ik had verwacht en toen heb ik het toch in de oven gedaan en had ik een soort van vloerbrood. Maar het was niet echt heel erg goed gelukt. Dus dit wil ik graag weer eens proberen. Weet je wat ik ook zo leuk vind aan brood je kan er zoveel lekkere dingen aan toevoegen: rozijnen, noten, appel, kaneel of juist hartig door het te bestrooien met kaas of te vullen met mozzarella en olijven en lekkere olijfolie, wijntje erbij... Ok sorry dit doet eten met me.. Ik zie dingen voor me en mijn hoofd gaat als een gek tekeer hahaha. In ieder geval brood maken staat op de lijst!

Eclairs maken

Dit staat ook al erg lang op mijn to do lijstje. Ergens lijkt het me best lastig om te maken; het deeg moet goed zijn en fluffy, de room van binnen moet zo zijn dat je je vingers erbij af likt en ja de chocolade... wat moet ik daar over zeggen. Sorry ik dwaalde even af.. In ieder geval deze moét ook op mijn lijst.


Een kook/foodfotografie workshop volgen

Alle nieuwe kennis is mooi meegenomen natuurlijk, plus het feit dat ik erg nieuwsgierig ben naar tips en tricks wat eten betreft. Ik ben nog erg zoekend naar wat je met welke gerechten voor elkaar krijgt. Of bijvoorbeeld food fotografie. Ik wordt echt gelukkig van een goed gelukte foto die er uit ziet om op te eten of waar mensen honger van krijgen! Ik denk dat veel food-bloggers dit herkennen.

Zelfgemaakte pasta

Ik heb dit nog nooit gedaan en lijkt me zo cool om te doen. Je kan er ontzettend veel mee variëren en hoe gaaf is het als je echt álles zelf gemaakt hebt van je pasta gerecht! Dit is voor mij trouwens ook weer een excuus om een pasta machine te kopen, want ja die heb ik dan wel nodig natuurlijk.  

Meedoen aan een bakwedstrijd

Nou deze kan ik al bijna wegstrepen, want over een paar weken ga ik er aan mee doen. Ik vind het best spannend, want ik treed wel uit mijn comfort zone. Tegelijkertijd voel ik me stoer, want ja ik ga dat dus gewoon even doen hahaha. Natuurlijk hoop ik wat te winnen, maar ben ook echt al blij om andere mensen te kunnen laten genieten van mijn eten. Spannend!

Yorkshire pudding maken

Vroeger (een jaar geleden :) ongeveer) dacht ik dat dit echt pudding was. Ahum dat is het dus niet. Jamie Oliver  maakt dit vaak in zijn programma's en elke keer als ik het zie vraag ik mij af hoe het smaakt. In Engeland is het erg bekend natuurlijk. Laatst liet hij weer zien hoe je het maakt en hoe simpel het is. Toen dacht ik ja dit moet ik een keer maken en dan het liefst met een heerlijke stoofschotel of een mooi stuk vlees.

Linzensoep maken

Eigenlijk heb ik geen idee waarom ik dit wil maken hahaha. Het lijkt me ontzettend lekker en makkelijk en zoveel variaties dat je er eng van wordt.  Gewoon, omdat ik het wil proeven denk ik.

Wijnproeverij bezoeken

Meer van wijn leren? Ja dat wil ik wel.  Ik ben nu zo iemand die af en toe en fles wijn koopt en denkt: ok het smaakt  me wel prima. Maar je kan hier natuurlijk zoveel meer over leren, ook hoe je wijn kan gebruiken bij het koken of welke wijn de smaak van bepaalde ingrediënten naar boven haalt. Ja dat daar.. daar wil ik wel eens wat meer over weten.

Dessert schaaltjes van chocolade maken

Dit zag ik laatst op tv en leek me zo leuk om te maken! Een bolletje ijs erin of lekkere cake of chocolade mousse (zie volgende punt :D) en smullen maar! Dus in plaats van stenen dessert schaaltjes, ga ik ze van chocolade maken.

Chocolade mousse

Dit wil ik ook al erg lang heel graag maken. Het past goed bij mijn vorige punt, dus wie weet kan ik het combineren ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten