zondag 15 februari 2015

Bakwedstrijd Dille&Kamille 2015

Eind december zat ik een beetje te browsen op Facebook (wat ik eigenlijk heeeel erg weinig doe de laatste tijd) en met toeval zie ik een bericht van Honeypie (theehuis) dat ze weer mogen jureren bij de bakwedstrijd van Dille en Kamille. Ik voelde gelijk kriebels door heel mijn buik, want ja ik wist gelijk: ik ga mee doen! Alleen 1 maar...
het was een HARTIGE bakwedstrijd. Ik ben meer van de zoetige snacks en hapjes en taartjes enzo. Maar ok ik moest en zou toch mee doen, dus sloeg mijn hoofd meteen op hol over wat ik allemaal wel niet kon gaan maken en dat ik toch echt wel 3 tot 4 hapjes wilde inleveren. Ja ambitieus.. ik weet het hahaha. Ik had heel toevallig een paar weken hiervoor Gnudi gemaakt (een soort kaasballetje van ricotta en parmezaan en ik gooi er nog wat geraspte belegen kaas door). Erg lekker met een verse tomaten pastasaus en wat basillicum. Die wilde ik dus maken dat wist ik al zeker. Maar ja dat was niet genoeg natuurlijk. Toen bedacht ik me dat ik al heel lang risotto tonijn balletjes wilde maken. Nou zo gezegd zo gedaan, alleen vond ik de smaak met kappertjes iets te overheersend. De rest was wel lekker. Mijn hoofd sloeg weer op hol en tadaaaa... risotto-kip-pesto balletjes (recept ook op mn blog) en ja letterlijk een mond vol hahaha! Dat waren dus 2 hapjes... Mijn heeerlijke zalm-lasagne wilde ik ook maken en ik had nog geoefend met wat filodeeg hapjes met artisjokharten en feta. Die laatste lukte niet helemaal en ik wilde niet overdrijven, dus uiteindelijk heb ik het bij deze twee hapjes gelaten. De dag dat ik mijn hapjes mocht inleveren: 7 februari.. Nou daar gingen ze dan, mijn winnaars.. Ik zou dinsdag of woensdag gebeld worden als ik bij de 1e zes winnaars zou zitten... 

Ik dinsdag helemaal zenuwachtig in de kantine op mijn werk nog vertellen hoe spannend het was en hoe leuk ik het zou vinden als ik wat zou winnen. Nog geen 2 uur later heb ik een email van Dille en Kamille dat ik bij de zes winnaars hoor! Jeeeej ik sprong echt in de lucht en heb het iedereen verteld, ook mijn moeder en zus even geappt (ik doe nooit mee aan wedstrijden en win dus nooit wat dus ik was extreem blij!). Nou dan moet je dus nog wachten tot zaterdag 14 februari om te horen hoeveelste je bent geworden. 

Eindelijk zaterdag 14 februari! Mijn moeder was gekomen en een vriendin van me en ik had mijn allerliefste zoontje bij me. Om iets voor 4 uur liepen we bij Dille en Kamille naar binnen. De zenuwen gingen echt heen en weer in mijn buik! Iedereen had zich verzameld en daar begon het.. de zesde plek werd genoemd: de risotto-kip balletjes (ik dus)! toch stiekem een beetje teleurgesteld, maar ik was van de 25 deelnemers een winnaar en het was de eerste keer dat ik mee deed. Ik mag trots zijn en volgend jaar ga ik zeker weer mee doen, en ik heb er nu al zin in en het loopt al weer over in mijn hoofd van de ideeen. Ow ja en ik heb hiermee al 1 punt van mijn food bucketlist gedaan, whoehoe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten