maandag 23 maart 2015

American pancakes


Pannenkoeken zijn voor mij een comfortfood. En ik heb ook vaak het idee dat je er mensen weer kind mee laat worden. Of in ieder geval mij wel hahaha. Ik bedoel dat dan in de zin van het doet mij denken aan kinderfeestjes, maar ook het feit dat je ze zo gek kan versieren als je maar zelf wil: marshmallows, pasta, gekleurde sprinkles en slagroom bijvoorbeeld hahaha. Of gooi er een leuk kleurtje doorheen. Pannenkoeken zijn trouwens ook erg lekker met hartige vulling,
bijvoorbeeld kippenragout of met groentes. Doe dan wel wat minder suiker door je beslag ;).  Mijn favoriet: pannenkoek met kaas of spek en stroop! Dit zijn american pancakes en die vind ik het lekkerst met maple syrup en verder niks :D.

Benodigdheden (ongeveer 16 stuks):
1 el bakpoeder                
snuf zout
1 tl suiker
2 grote eieren, geklutst
30 gr boter, gesmolten en gekoeld
300 ml melk
225 gr bloem, gezeefd
boter voor het bakken    

Bereidingswijze:
Mix alle ingrediënten door elkaar met een mixer. Voeg eventueel kleurstof toe. Verhit wat boter in een pan. Bak 3-4 pannenkoekjes tegelijk in een pan. Het enige wat je hoeft te onthouden is als de bovenkant gaat bubbelen dat je ze om kan draaien en dan hoeven ze nog maar een minuutje te bakken. Tip: bak met twee pannen tegelijk, dan ben je sneller klaar en kan je dus ook sneller eten ;)! Enjoy!


Bron: Nigella lawson

Geen opmerkingen:

Een reactie posten