vrijdag 6 maart 2015

Frisse roodlof-salade


Dit recept heb ik van mijn moeder. Origineel met witlof gemaakt, maar dat maakt niet heel erg veel uit. Toevallig zei ik van de week tegen mijn moeder dat ik zo graag een keer roodlof wilde proberen (ik denk dat ik het bijzonder vind door de kleur en dus perse een keer wilde proberen). We lopen in de AH en daar lagen ze :D. Ik helemaal gelukkig en wat is deze salade lekker. Zeker de moeite waard! 

Benodigdheden voor 3-4 personen:
3 stronken roodlof
2 tomaten
1 ui
2 hard gekookte eieren
peper
zout
50 ml azijn
30 ml slaolie
75-100 ml slasaus

Bereidingswijze:
Haal het binnenste van de roodlof er uit. Snijd het in dan dunne reepjes. Zet dit in een kom met water en laat even intrekken. Laat dan uitlekken in een vergiet. Snijd ondertussen de tomaat, ei en ui in stukjes. Mix de slasaus, slaolie, slasaus en peper en zout naar smaak. Voeg hier dan de tomaat, ei, ui en roodlof aan toe. Mix even door en eet smakelijk! Als je er meer ren maaltijd salade van wil makrn voeg dan nog 2 gekookte aardappelen in stukjes toe. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten