vrijdag 17 april 2015

Pink-frosted cookies


Cookies!!!! Met frosting! Zo lekker en leuk en lief en.... om op te eten hahahaha! Ik zie eerlijk gezegd altijd. Een beetje op tegen koekjes bakken. Niet het uitsteken en alles en ook zeker niet het versieren ervan, maar het maken van het deeg... In het begin
plakt alles zooo aan je handen, ik denk ook dat ik dat een beetje vies vind hahaha! Nu weet ik van wie mijn zoontje dat heeft ahum... Wat ik dan wel weer super leuk vind is, dus het uitsteken en versieren ervan. En de geur in huis.. Misschien bak ik daarom wel zoveel; voor de geur in huis haha. Het is ook zo leuk om verschillende smaken toe te voegen aan het koekjes deeg; bijvoorbeeld m&m's, citroensap, rozijnen, gedroogd fruit, chocolade stukjes, vullen met jam, pinda's,  amandelen, amandel extract zo kan ik nog wel even doorgaan. Oneindig veel.. nee dat is wel heel veel: heeeeel veeel mogelijkheden ;)!

Benodigdheden (ongeveer 20 koekjes):
200 gr zelfrijzend bakmeel
100 gr witte basterd suiker
1 ei
100 gr boter
bloem om te bestuiven  
Glazuur:
125 gr poedersuiker
 3 el water (eventueel iets meer)
Optioneel:
kleurstof
sprinkles

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 180 graden.  Bekleed een bakplaat met bakpapier. Snijd de boter in kleine stukjes en meng met de suiker en bakmeel. Kneed met een mixer met deeghaken of met je handen tot een kruimeldeeg. Kneed dan het ei erdoor tot het een soepel deeg is. Bestuif het aanrecht met bloem en rol het deeg uit tot ongeveer 5 mm dikte. Steek er vormpjes uit en leg ze op de bakplaat. Zorg dat je voldoende ruimte tussen de koekjes houdt, want ze zetten nog wat uit in de oven.
Bak de koekjes in 10 tot 12 minuten licht bruin. Laat ze afkoelen op een rooster. Mix dan de poedersuiker met water en voeg eventueel een kleur toe. Bestrijk de koekjes hier mee en voeg sprinkles toe als je dat leuk en lekker vind. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten