woensdag 8 april 2015

Dim sum met tonijn


Mijn zoontje van 3,5  is hier echt fan van. Hij heeft volgens mij echt het idee dat hij iets super bijzonders krijgt hahaha. Wat ook zo is natuurlijk, want ik maak ze met liefde. Het is ook zo simpel en je kan met heeeel veel variëren. Als je nou bijvoorbeeld een keer lekker vlees met een woksaus hebt klaargemaakt en je hebt over kan je dit ook heerlijk als vulling gebruiken. Ik heb de laatste tijd zin in vis en dus wilde ik deze met tonijn maken. Ik denk dat qua smaak er nog wel wat aan te passen valt, maar zoals ik al zei mijn zoontje vond het heerlijk, hij had er 1 1/2 op dus het zal wel lekker zijn dan hahaha. 


Bereidingswijze (8 stuks):    
Het deeg:
1 flesje kokosmelk (250 ml)
300 gr zelfrijzend bakmeel 
snuf zeezout    
De vulling:
1 blikje tonijn
1/2 rode ui   
1/2 tl 5-spice chinese kruiden
peper en zout 

Bereidingswijze:
Mix de ingrediënten voor de vulling en laat even staan. Maak ondertussen het deeg. Voeg de kokosmelk,  zelfrijzend bakmeel en een snuf zeezout samen in een kom en mix met een mixer. Kneed daarna nog even goed met je handen. Bestuif je werkblad met bloem en rol het deeg tot een worst en snijd het in 8 gelijke stukken. Maak hier bolletjes van en druk ze tot platte rondjes van ongeveer 1/2 cm dik. Vul de rondjes met een goeie eetlepel met vulling en vouw de bolletjes dicht en leg ze in een met bakpapier bekleed stoommandje. Herhaal dit met de andere deeg rondjes en vulling. Zet vervolgens een pan op het vuur met water waar je stoommand op kan staan en die dan ook gelijk de pan afdekt. Hierdoor rijst het deeg door de stoom. Stoom ze in ongeveer 12 min gaar. Ze zouden 1 1/2 keer zo groot moeten worden en als dat zo is zijn ze klaar! Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten