zaterdag 9 mei 2015

Cannelloni met makreel en ham


Ik vind deze combinatie best bijzonder al zeg ik het zelf hahaha. En ik ben heel erg blij dat ik het verzonnen heb. Vaak heb ik groentes en/of vlees of vis over en weet ik niet goed wat ik er mee moet maken. Aangezien ik niks wil weggooien, gaan mijn hersens dan even wat overuren draaien en bedenken wat ik er mee kan maken. En tadaaaa... zo ontstond dus dit recept! Je kan zelf verse lasagnebladen maken, maar ik heb deze bij de AH gehaald. Maak eerst de verse pastasaus (zie ook mijn blog), voordat je aan dit recept begint. Dit kan je al een paar dagen van te voren doen hoor. Ben benieuwd  wat jullie hiervan vinden en wie het ook gaat maken!


Benodigdheden:
6 verse lasagnebladen  
1 pot zelfgemaakte pastasaus (zie blog)
2 gerookte makrelen
1/2 gele courgette
1/2 paprika
4 plakken ham (yorkham)
1 bol mozzarella in plakjes  
handvol gran padano
handvol geraspte oude kaas
peper
zout    

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 200 °C. Snijd de courgette en paprika in stukjes. Verhit wat olie in de pan. Bak de courgette en paprika ongeveer 5-10 min. Voeg peper en zout naar smaak toe. Voeg de pastasaus toe en verwarm even mee. Pluk de makreel. Zet dan het vuur uit en roer de makreel door de saus. Vet een ovenschaal in met olijfolie. Vul dan een  lasagneblad met saus, rol hem op en leg hem in de schaal. Herhaal dit met de andere lasagnebladen. Smeer de bovenkant van de lasagnebladen in met wat olijfolie. Strooi er de gran padano over, dan de oude kaas. Leg de ham hierover en als laatste de plakjes mozzarella bovenop. Zet in de oven voor ongeveer 30 minuten. Serveer met een lekkere frisse salade. Enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten