maandag 11 mei 2015

Oven roasted tomatoes


Ik wordt zo blij van dit recept. Ten eerst wat ruikt mn huis heerlijk! Dit belooft alleen maar goed eten. En ten tweede ja het is nog lekkerder dan dat het ruikt! Je kan het zowel koud als warm eten. Ik heb het bijvoorbeeld op een broodje met geitenkaas en oude kaas gelegd of je kan bijvoorbeeld ook cottage cheese gebruiken. Nog wat pijnboompitjes erover: hmmm... Maar gelijk uit  de oven warm zijn ze het lekkerst! Ik zal van de week een recept delen hoe ik het zou eten met warme tomaten :D! 
Ik moet ergens ook denken aan een zomerse avond met een lekker wijntje, stokbrood, wat kazen, olijfjes en dan deze tomaatjes. Ik krijg heel veel zin in de zomer zo!


Benodigdheden:
8 tomaten
1 teen knoflook
1 tl rozemarijn
2 tl tijm
peper
zout
olijfolie

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 160 °C. Giet een flinke scheut olijfolie in een ovenschaal of bakblik. Snijd de knoflook fijn en voeg dit toe aan de olie. Voeg ook de tijm en rozemarijn toe en wat peper en zout. Mix dit even door elkaar met een lepel. Halveer dan de tomaten en leg ze inde ovenschaal en smeer alle kanten goed in met de oliemix. Leg de tomaten dan met de gesneden kant naar beneden. Zet de schaal in de oven en bak voor ongeveer 2 uur. Haal ze uit de oven en serveer direct of laat afkoelen. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten