woensdag 13 mei 2015

Fudge: poging 2!


Weer een poging tot fudge maken gedaan... Nee.. het is me weer niet gelukt! Dit is mijn achillespees ofzo iets. Ik volg het recept en boem: mislukt. Ik snap er de ballen niet van. Ik zal iets niet goed doen. Maar ik geef niet op! Het was daarom wel weer errug lekker!! Dat is dan wel weer heel positief :D! Ik heb ook al twee ideeën wat ik hier mee ga doen, want je denkt toch niet dat ik al dat lekkers weg ga gooien?!
       

Benodigdheden:
400 gr gecondenseerde melk  (1 blik)
500 gr fijne suiker
150 gr boter
2 tl vanille extract

Optioneel:
2 tl rum/citroen/amandel extract 
nootjes/rozijnen/gepofte rijst 

Bereidingswijze: 
Voeg alles samen in een pan en laat langzaam smelten. Laat het koken voor ongeveer 20 minuten en blijf ondertussen goed roeren. Laat dit 5 minuten afkoelen. Mix dan de mix met een mixer, totdat het geen gladde massa meer is. Voeg 2 tl vanille extract toe en/of andere smaken en ingrediënten. Mix goed door en laat 2-3 uur opstijven op kamertemperatuur. Nou ben benieuwd of het bij jullie wel lukt! Laat het me maar weten! Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten