vrijdag 15 mei 2015

Lemon sugar rolls


Als ik iet met citroen maak moet ik altijd aan ene vriendin van me denken. Zij is altijd fan van mijn citroen-eten hahaha!! Ik had zin om iets makkelijks te maken en wat je in één hap in je mond kan doen. Easy cinnamon rolls, daar dacht ik aan alleen wilde ik een andere smaak. Je kan hier natuurlijk weer super veel mee variëren; wat zo leuk en lekker is. Misschien organiseer ik wel een "taste of easy rolls" ofzo !! Allerlei verschillende smaken; jaa dat zou wel lekker zijn. Wie weet zie je het binnenkort voorbij komen!


Benodigdheden (8 stuks):
1 blik danerolles croissant deeg
4 el suiker
1 tl citroenrasp
2 el citroensap
roomboter
50 ml melk
4-5 el poedersuiker (misschien wat meer)
citroensap

Bereidingswijze:
Rol het deeg uit en verdeel het in 4 lappen. Verwarm de oven ondertussen voor op 180 °C. Bekleed een bakplaat met bakpapier. Mix de suiker, citroenrasp en 2 el citroensap. Besmeer het deeg met boter. Bestrooi het dan royaal met de suiker mix. Rol het deeg op en snijd het in twee stukken of drie kan ook. Leg ze dan op de bakplaat op hun zij. Doe dit net zo met de andere drie lappen. Besmeer de rolls met melk en bestrooi met het overige beetje suiker mix. Bak ze in ongeveer 15-20 minuten af en laat afkoelen. Mix de poedersuiker met en beetje citroenrasp tot je glazuur krijgt en sprenkel dit over de rolls. That's it! Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten