dinsdag 19 mei 2015

Orzo met flageolet bonen, pesto-kip en oven geroosterde tomaatjes


Toen ik een keer in antwerpen was met mijn moeder gingen we lekker ergens lunchen. Ik had gerookte zalm met kappertjes en een soort rijst-achtige pasta iets. Dat heette dus orzo kwam ik een paar maanden later achter hahaha. Ik vond dit zo lekker en bijzonder en moest en zou dit ook een keer gaan maken. Ik kon tot op heden nergens orzo vinden. Tot mijn ergenis zag ik bij de Albert Heijn een kant en klare salade: mét orzo! Ik toch maar weer op zoek op internet en tadaaaa:
in de supermarkt verkopen ze het als riso !! Het is een pasta soort wat qua structuur ook wel op rijst lijkt. Je kan het heerlijk warm eten door je soep bijvoorbeeld, maar het is ook erg lekker in een koude pasta salade. Net zoals pasta kan je hier heel veel me variëren. Je zou de geroosterde tomaatjes kunnen vervangen door xongedroogde tomaten, maar ik vind de eigen oven geroosterde lekkerder! Zie verder op mijn blog hoe je ze maakt ;)! 

Benodigdheden voor 4 personen:
1/2 zak riso (orzo)  
2 kipfilets
1 blik flageolet bonen
5-6 oven geroosterde tomaten (zie mijn blog)  
2 el pesto
peper
zout

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 100 °C. Breng ongeveer 1 tot 1 1/2 liter water aan de kook. Snijd onder tussen je kip in stukjes. Zet de tomaatjes in een ovenschaal in de oven voor ongeveer 20 minuten. Voeg als het water kookt de orzo toe. Verhit olie in een pan en voeg de kip toe. Breng op smaak met peper en zout en voeg ook de pesto toe. Laat dit even lekker een beetje sudderen. Verwarm ondertussen op laag vuur de bonen. Giet dan de orzo af als hij gaar is en haal de tomaten uit de oven. Giet de bonen af.
Serveer op een groot bord de orzo met daarop de bonen en daar boven op de stukjes kip en als laatste de tomaatjes. Enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten