dinsdag 5 mei 2015

PeanutButter&Jelly cupcakes


Ik ken deze mix al van op je boterham, wat ik echt super lekker vind. Het grappige is als ik dit eet moet ik altijd aan een Amerikaanse vriend van mij denken, omdat ik het echt typisch Amerikaans vind hahaha. Soms zijn de "raarste" combinaties het lekkerst. Dat er cupcakes met deze combi werden gemaakt wist ik ook al, maar nooit zelf geprobeerd, tot nu.. Het komt eigenlijk door de mislukte peanutbutter fudge.. Er ging iets mis met dit recept maar het was wel erg lekker en wilde het niet weggooien. Dus besloot ik dan maar eindelijk PB&J cupcakes te maken. Kijk voor de pindakaas-fudge op mn blog.


Benodigdheden (12 stuks):
75 gr boter, kamertemperatuur
75 gr suiker
3 eieren  
125 gr bloem, gezeefd          
1 goede tl bakpoeder
1/2 dl olie
8 el bosvruchtenjam
4 el suiker
2 el water
handjevol pinda's, gehakt

Bereidingswijze:  
Maak de pindakaas-fudge volgens het recept op mijn blog (het liefst de dag van te voren).
Verwarm de oven voor op 180 °C. Klop de boter en suiker luchtig. Klop dan 1 voor 1 de eieren door de mix, dan blijft het deeg luchtig. Voeg dan de bloem en het bakpoeder toe en mix goed door. Voeg de olie toe en mix een laatste keer door. Vul de cupcakevormpjes en bak in ongeveer 17-18 min goudbruin en gaar. Laat ze afkoelen.

Verwarm de jam, suiker en het water in een pan. Laat het zachtjes pruttelen. Zeef de jam mix als de suiker opgelost is. Haal ondertussen de fudge uit de koelkast. Snijd of steek gaatjes in het midden van de cupcake. Vul met wat jam en herhaal dit met de andere cupcakes. Verdeel de fudge met een spatel of lepel over de cupcakes en probeer een putje in het midden te maken. Vul dit ook met jam.  Versier dan de randen met de pinda’s. Bewaar het in de koelkast. Enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten