woensdag 27 mei 2015

Chicken parmezaan


Heerlijk om dit te maken. Ik had tijd voor mezelf en ik heb mijn oordopjes in gedaan, muziek keihard en letterlijk al dansend dit gerecht gemaakt hahaha. Dat is voor mij echt genieten, een geluksmoment! Ik wordt van Italiaans  eten sowieso blij, want het is zo simpel, eerlijk, makkelijk en zooo lekker! Ik heb dit met verse tagliatelle gegeten en een simpele salade. Benieuwd wie dit gaat maken! 


Benodigdheden  (voor 3-4 personen):
2 kipfilets
rode pastasaus (zelfgemaakte, zie sauzen)  
2 tl tijm
2 tl rozemarijn    
peper
zout
handvol verse geraspte parmezaanse kaas  
klein handjevol oude geraspte kaas
1 bol mozzarella     
olijfolie

Bereidingswijze:

Verwarm de oven voor op 180 °C. Snijd de kipfilets in 4 stukken. Bestrooi ze met peper, zout, tijm em rozemarijn en wrijf ze goed in met de kruiden. Verhit wat olie in een pan. Bak de kip aan beide kanten bruin. Leg ze dan in een ovenschaal en giet ook het bakvet erin. Bedek ze met de pastasaus. Strooi hier de parmezaan over. Daarover de oude kaas. Snijd de mozzarella in plakjes en leg dit hierover. Zet het in de oven voor ongeveer een half uur. Kook ondertussen de pasta (aardappelen kan ook heus wel hoor!) En maak een lekkere, frisse salade erbij. Enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten