dinsdag 26 mei 2015

Paëlla met chorizo


Paëlla, paëlla... Dit doet me denken aan de Indonesische nasi. Het is geen ontzettend bijzonder gerecht, maar het eten ervan maakt je wel erg gelukkig. Dat gevoel ervaar ik in ieder geval. Hier heb je ook een basis versie van, maar er zijn ook weer andere variaties mogelijk. Ik hou helemaal niet zo van zeevruchten, wel van vis hoor. Dus dat ik dit zo heb gemaakt was voor mij een soort out of the box koken. Wat ik hier zo leuk (en lekker) aan vind is de chorizo, kip én zeevruchten. Je zou denken dat het té veel van het goede is, maar dat is het allesbehalve. Durf dit ook eens te maken. Erg lekker! 


Benodigdheden:
2 tenen knoflook
1 ui
1 winterpeen
15 g verse platte peterselie 
70 g chorizo
2 kipfilets 
olijfolie
1 tl zoete gerookte paprika poeder 
1 el tomatenpuree
1 kippenbouillon blokje  
1000/1500 ml water
300 g rijst
100 g bevroren erwten
200 g zeevruchten
1 citroen

Bereidingswijze:

Snijd de knoflook fijn, de ui en winterpeen in grovere stukken en snijd de peterselie wat fijner. Snijd ook de kip en chorizo in stukken. Verhit een goede scheut olijfolie in een pan. Bak de kip rondom bruin. Voeg dan de knoflook, ui, winterpeen, peterselie, en chorizo toe. Voeg zout en peper toe naar smaak en de paprika poeder. Roer goed door en bak alles gaar. Vul een maatbeker of kom met 1 liter heet water. Voeg de tomatenpuree en het bouillonblokje hier aan toe. Mix even door en giet dit dan in de pan. Roer goed door en voeg de rijst toe. Voeg eventueel wat meer water toe totdat de rijst gaar is. Voeg dan de doperwten en zeevruchten toe en roer goed door. Laat dit gaar worden en serveer dan met wat schijfjes citroen. Enjoy!!

Bron: Jamie Oliver en van mijzelf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten