dinsdag 26 mei 2015

Mijn sinaasappelcake


Mijn sinaasappelcake.. ik vond hem zelf nogal simpel, maar jeetje wat een leuke reacties van iedereen. "Dit recept moet ik hebben", "Alcin wat is het weer lekker!", "Mag ik nog een stuk?". Nou hier is dit bizar lekker en o zo simpele recept dan. Je kan hier natuurlijk ook weer einseloos mee variëren. Ananas, citroen, bosbessen... Ik verwacht natuurlijk wel wat foto's van jullie als jullie het gemaakt hebben! Ik ben erg benieuwd naar jullie versies hiervan.    


Benodigdheden;
150 gr boter, kamertemperatuur 
150 gr suiker
6 eieren   
250 gr bloem, gezeefd           
2 goede tl bakpoeder
1 dl olie   
rasp van 1 sinaasappel 
sap van 1 sinaasappel   
Glazuur:
300 gr poedersuiker 
5-6 el water (of nog wat sinaasappel sap)
oranje kleurstof

Bereidingswijze:

Verwarm de oven voor op 160 °C. Klop de boter en suiker luchtig. Klop dan 1 voor 1 de eieren door de mix, dan blijft het deeg luchtig. Voeg dan de bloem en het bakpoeder toe en mix goed door. Voeg de olie toe en mix een goed keer door. Voeg dan de sinaasappel sap en rasp toe en mix een laatste keer goed door. Bekleed een bakblik met bakpapier en smeer de zijkanten in met boter. Giet de mix in het bakblik. Bak in ongeveer 60 min goudbruin en gaar. Laat afkoelen. Mix de poedersuiker met het water. Voeg de kleurstof toe en roer goed door, als het te dun is voeg dan nog wat poedersuiker toe. Besmeer de bovenkant van de cake hiermee en laat hard worden. Je kan dit nog leuk bekleden met sinaasappel schijfjes of misschien snoepjes als je ze ergens kan vinden. Een beetje chocolade schaafsel er bovenop ziet (en smaakt) er ook leuk uit. Voor een andere versie gebruikte ik icing-mix van fun cakes (dat is die foto met witte topping erop), beetje rasp erover en sinaasappel schijfjes uit de oven en klaar. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten