zaterdag 23 mei 2015

Pesto met oude kaas


Pesto, tomaat, mozzarella, ciabatta balsamico azijn... Eén van de lekkerste broodjes! Volgens mij heb ik zo ook voor het eerst pesto gegeten. Dat is echt genieten. Het is zo makkelijk om zelf te maken. Normaal maak je dit met parmezaanse kaas. Die was helaas op en ik wilde het toch per se maken, nou dan gebruik je gewoon oude kaas dus. Als je dat in huis hebt dan hahaha. Er is genoeg te variëren met pesto, je kan je vlees hierin bakken, een lekkere pasta salade mee op smaak brengen of maak bij voorbeeld het broodje wat ik hierboven noemde. Ik vulde hier ongeveer een gewoon formaat pindakaas pot mee. Bewaar het in de koelkast en het blijft best lang goed :D! 


Benodigdheden:
basilicum blaadjes van 1 plant
75 gr geraspte oude kaas
60-80 gr pijnboompitten
1 teen knoflook
olijfolie (extra vierge)
peper
zout

Bereidingswijze:
Doe de pijnboompitten in een foodprocessor en mix totdat het een beetje gemalen is. Voeg dan de basilicum, knoflook en oude kaas toe en mix dit door. Voeg af en toe een scheut olijfolie toe en mix dan weer. Mix totdat je tevreden bent met hoe je pesto-pasta eruit ziet ;). Doe het in een leuk potje en Enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten