zaterdag 6 juni 2015

Frambozen-witbier cocktail

Super lang heb ik er al zin in om deze mix te maken. Lijkt me heerlijk bij een barbecue; gezellig met een groep mensen, lekker vlees, salades, brood en een cocktail (en bier en wijn natuurlijk). Ik heb heerlijke, verse frambozen, citroenen en limoenen gehaald op de markt van de week. Een paar witbiertjes gehaald en vodka had ik nog staan van een feestje ;). Druk aan het mixen geslagen en tadaaa daar is hij dan! Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van vind. Dus ik ben benieuwd als er mensen zijn die hem gaan maken, wat jullie ervan vinden. Laat het me weten!


Benodigdheden:
300 gr frambozen
2-3 flesjes witbier
75 ml vodka
1tl honing
1 el frambozen siroop
schijfjes limoen en citroen

Bereidingswijze:
Pureer de frambozen met een staafmixer. Giet dit dan in een kom. Voeg het witbier, de honing, de siroop en de vodka toe en roer met een lepel door. Zeef deze mix zodat de pitjes eruit zijn. Je kan het er ook in laten, maar ik wilde het zonder pitjes erin maken. Schenk dan in een mooie kan of "punch" schaal. Voeg de schijfjes limoen en citroen toe en mix weer even door en voila een zomerse cocktail. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten