maandag 8 juni 2015

Marshmallow ananas kokos cake


Dit receptje onststond, doordat ik mijn ananas wilde gebruiken met kokos en ook erg graag iets met marshmallows wilde maken. Toen bedacht ik me waarom niet samen? En zo krijg je dan marshmallow ananas kokos cake of zoiets: M.A.K. cake hahahaha! Jammer dat ik dus dacht dat de marshmallows van boven niet zo hard zouden gaan en een beetje verbrand waren. Maaaar ik durfde hem toch mee te nemen naar mijn werk en hij was weer op, de cake. Bizarre combinatie misschien, maar het past wel bij elkaar ;)!



Benodigdheden:
150 gr boter, kamertemperatuur
150 gr suiker
6 eieren
275 gr bloem, gezeefd        
2 goede tl bakpoeder
1 dl olie
1/2 verse ananas in stukjes
50 gr kokosrasp
20 marshmallows

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 160 °C. Klop de boter en suiker luchtig. Klop dan 1 voor 1 de eieren door de mix, dan blijft het deeg luchtig. Voeg dan de bloem en het bakpoeder toe en mix goed door. Voeg de olie toe en mix door. Vieg de kokos toe en mix ook nog een keer door. Zorg dat de ananas goed uitgelekt is anders wordt je beslag te nat. Voeg dan samen met 12 marshmallows toe aan de mix en roer een laatste keer goed door. Bekleed een bakblik (ongeveer 23 cm) met bakpapier en smeer de zijkanten in met boter. Giet de mix in het bakblik. Bak in ongeveer 80 min goudbruin en gaar. Als de bovenkant te snel gaat, leg er dan eeb bakplaat op. Zet de oven daarna op 140°C. Snijd of knip de 8 overige marshmallows in stukjes en leg ze boven op je cake en zet terug in de oven voor ongeveer 10 minuten om ze lekker moeshy (wat is dat? Net zoiets als gooey) te maken. Houdt het in de gaten, want zoals je ziet kan het makkelijk verbranden ;)! Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten