dinsdag 9 juni 2015

Asperge-ham quiche met een twist


Witte asperges, nog nooit mee gekookt. Met groene asperges dan weer wel; lekker wokken met biefstukjes of in een lauwwarme salade. Nou toen kwam mijn mede-foodie met kleine witte asperges. Jaa dat is lekker in een quiche of maak er een soep van, werd mij verteld. De quiche sprak mij wel aan en dus heb ik dat maar gedaan. Zoals ik al eerder heb verteld denkt mijn zoontje dat we taart eten en ik vind het prima. Zeker als hij daardoor lekker mee eet hahaha. Dus wij eten geen quiche, maar Taart!


Benodigdheden:    
1 rol vers bladerdeeg
500 gr witte kleine asperges (ongeveer)  
1 pakje yorkham  
4 eieren + 1 om te bestrijken 
160 ml slagroom
160 ml volle melk 
feta, in stukjes 
peper 
zout

Bereidingswijze:
Kook de asperges ongeveer 10 minuten even beetgaar. Verwarm de oven voor op 190 °C. Vet een quichevorm in met wat boter of olijfolie. Verdeel de bladerdeeg over de vorm en prik wat gaatjes in de bodem. Bestrooi de bodem met wat paneermeel. Leg dan de helft van de asperges erin en daar bovenop de helft van de ham. Herhaal dit nog een keer. Bestrijk de randen van het bladerdeeg met het ei. Mix dan de 4 eieren, room en melk. Voeg peper en zout naar smaak toe en de mix de stukjes feta erdoorheen. Giet dit in de quichevorm over de asperges en ham. Zet dit in de oven en bak voor ongeveer 65 minuten. Enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten