zaterdag 25 juli 2015

Bami met broccoli en biefstuk


Dit stond vroeger toen ik nog thuis woonde vaak op tafel. En net als aardappelen vond ik dit erg lekker. Mijn moeder maakte natuurlijk haar versie van bami en zo maakte ook mijn oma haar eigen versie van bami. En ik?
Ik maak verschillende versies hahaha. Daarom is bami voor mij een comfortfood. Het wordt door iedereen weer anders gemaakt, maar ze zijn (vaak) allemaal lekker. Elke oma of elke moeder heeft haar eigen ingrediënten en stopt haar liefde in het gerecht. Ik kan hier erg van genieten na een lange dag; een kommetje bami met wat kroepoek, sambal en wat gebakken uitjes. Yum!

Benodigdheden:
1 pak dunne bami    
400 gr biefstuk
1 broccoli
1 ui
2 teentjes knoflook  
1 kip of rund bouillonblokje
6
5 el zoute ketjap
6 el zoete ketjap
1 el gembersiroop
zout
peper      

Bereidingswijze:

Kook de broccoli in ongeveer 10-15 minuten (beet)gaar. Snipper ondertussen een uitje en de knoflook. Snijd ook de biefstuk in reepjes of blokjes. Verhit wat olie in een pan en bak de ui en de knoflook. Voeg dan de biefstuk toe en peper en zout en het bouillonblokje. Dan voeg je de ketjap (zoet en zout) toe en de gembersiroop. Zet het vuur laag en laat even pruttelen. Kook ondertussen de bami zoals op de verpakking. Giet even af in een vergiet en voeg dit toe aan de biefstuk. Mix even door en klaar! Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten