maandag 27 juli 2015

Wasabi - rucola salade met kip en rode ui


Wasabi - rucola... hoe komen mensen hier toch op. Ik was lekker boodschapjes aan het doen (ja ik vind dat oprecht leuk) en ineens viel mijn oog hierop. En hoppa in mijn mandje. Als ik nieuwe artikelen zie dan wil ik ze 9 van de 10 keer gelijk uit proberen. Zo introduceer ik ook veel
nieuwe dingetjes op mijn werk hahaha. Soms heb ik gelijk een idee in mijn hoofd van wat ik er mee wil gaan maken en soms ook niet. Ik wist bij deze sla ook nog niet goed wat ik ermee wilde gaan maken, maar gelukkig hadden een paar mensen op instagram goede ideeën. En 1 daarvan was deze. Super lekker! Deze combi had ik zelf niet gevonden denk ik. Probeer hem zeker zelf eens zou ik zeggen !

Benodigdheden (ongeveer 2 personen):
40 gr wasabi - rucola
2 kipfilets  
1 tl sesamolie
1 el zoete ketjap
1 el zoute ketjap
2 tomaten
1 rode ui                      
1 klein blikje mais    
wokolie
peper
zout                                      

Bereidingswijze:

Snijd de kip in reepjes of blokjes. Mix in een kommetje de ketjap, sesamolie en wat peper en zout. Snijd de ui in halve ringen en de tomaat in partjes. Laat de maïs uitlekken in een vergiet en spoel even af. Verhit wat wokolie in een pan en bak de kip gaar. Verdeel ondertussen de wasabi - rucola over 2 borden. Verdeel ook de maïs, de ui en de tomaat over de borden. Sprenkel wat van de saus over de borden. Voeg de rest van de saus toe aan de kip en bak nog even mee totdat de saus een beetje stroperig is. Verdeel dan de kip en de saus over de twee borden en klaar. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten