zondag 19 juli 2015

Homemade notenboter van Littlespoon.nl


Ik let niet echt heel erg op wat er in mijn eten zit, maar de laatste tijd vind ik het toch wel heel erg leuk en fijn als ik weet wat er in mijn eten zit bij sommige dingen. Nu had ik deze notenpasta al eens voorbij zien komen op de instagram van
littlespoon.nl (  http://www.littlespoon.nl/2015/04/homemade-notenboter-2/ ) en wilde hem toch eens gaan maken. Helemaal nu ik een nieuw keukenmachine gekocht heb. Het recept komt van haar blog en ik zou zeker een kijkje nemen voor nog meer heerlijke recepten! Dit is heerlijk op je brood, maar ik denk ook erg lekker om dressings of sausjes mee te maken.

Benodigdheden:
300 gram gemengde noten (een mix van cashewnoten, hazelnoten, amandelen en walnoten)
1-2 el kokosolie, olijfolie of maiskiemolie (dat laatste gebruikte ik)
snuf zeezout

Bereidingswijze:
Voeg alle benodigdheden samen in een keukenmachine (foodprocessor). Pulseer eerst even paar keer, zodat de noten wat kleiner zijn en laat dan de keukenmachine ongeveer 15 tot 20 draaien. Langzaam veranderen de noten in een pasta. Wanneer het op pindakaas lijkt is het klaar. Bewaar de notenboter in een glazen pot in de koelkast. Enjoy!

Nog wat tips van littlespoon.nl:
1. Voor een wat zoetere notenboter voeg je 2 el honing of ahornsiroop toe.
2. Maak hem wat specialer door kaneel of speculaaskruiden toe te voegen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten